نکاتنی درباره ریزش مو و موارد جلوگیری از ریزش مو که مشکل تمام افراد می باشد.

به نظر شما چرا خیلی از افراد مشکل ریزش مو دارند؟ اصلی‌ترین عوامل ریزش مو چه چیزهایی هستند؟ آیا ریزش مو تنها با کمبود ویتامین B و بیوتین در ارتباط است؟ آیا ممکن است ریزش مو ناشی از استرس و فشار روانی باشد؟ یا اینکه تغییرات هورمونی می‌توانند مسبب اصلی ریزش موهایمان باشند؟ تمام این سوالات زمانی در ذهنمان بوجود می‌آید که خودمان هم دچارش شویم. شاید قبل از آن خیلی قدر این نعمت را ندانیم و برای حفظ سلامت و زیبایی‌اش زمان کافی صرف نکنیم چون اعتقاد اکثریتمان این است که پرپشتی، زیبایی و سرعت رشد موها تنها به ژنتیک و عامل وراثت پیوند خورده.

جلوگیری از ریزش موی سر

برای جلوگیری از ریزش موی سر اگر هنوز راه حل اثرگذار را پیدا نکردید عجله نکنید، شاید روش درمانی که انتخاب کردید اصلا رفع کننده و از بین برنده نباشد. در بسیاری از مواد برای برطرف کردن مشکلات شایع مو مثل وز شدن مو یا ریزش مو اصلا نیاز نیست درمان عجیب و غریبی را شروع کنید. کافیست خودتان به موهایتان اهمیت بدهید، اما چگونه؟

شانه زدن مو به روش صحیح

برای شانه زدن موها از شانه و برس مخصوص و متناسب با حجم موهایتان استفاده کنید. اگر موهایتان گره زیادی دارد بهتر است ابتدا از شانه‌ها با دندانه بزرگ استفاده کنید. برس زدن را از نوک موها شروع کنید. کم کم گره‌های پایین را باز کنید و به ریشه موها برسید. اگر موهای نازکی دارید می‌توانید برای کاهش آسیب حین شانه زدن از اسپری گره باز کن استفاده کنید.

استفاده از سرم و روغن برای تقویت مو

یکی از روش‌های مراقبت و رفع ریزش و خشکی موها این است که موی سر را با روغن گرم ماساژ دهید. روغن‌های اساسی مانند آووکادو و نارگیل که قدرت جذب فو‌ق‌العاده‌ای دارند می‌توانند مرطوب کننده و نرم کننده موهای شما باشند. این روغن‌ها حاوی ویتامین‌های مورد نیاز مو همچون ویتامین A، B5 و E هستند و سبب افزایش رطوبت و درخشش موها می‌شوند.

- سرم مو کافئین پلاس ایروکس با دارا بودن کافئین و دیگر عصاره‌ها و روغن‌های گیاهی، پیشساز ویتامین B۵ و ویتامین E از ریزش مو آندروژنیک با الگوی مردانه و زنانه جلوگیری می‌کند. این محصول با مهار آنزیم ۵-آلفا ردوکتاز و بهبود خون رسانی به تغذیه بهتر فولیکول و تحریک رشد مو کمک شایانی می‌کند. سرم مو کافئین ایروکس به راحتی در مو و پوست سر جذب شده و فاقد الکل و سولفات است. مطالعات اخیر نشان می‌دهد تاثیر کافئین بر بدن مهار آنزیم فسفودی استراز بوده و ضعیف شدن فولیکول و نازک شدن مو ناشی از DHT را کاهش می‌دهد. به علاوه کافئین سبب افزایش سطح Camp در سلول‌ها و به دنبال آن تحریک متابولیسم سلولی و افزایش تکثیر می‌شود.

- روغن نارگیل خواص زیادی بخصوص برای پوست و مو دارد. از جمله خواص این روغن می توان به تقویت مو، ابرو، و مژه و همچنین برای از بین بردن لک صورت، چین و چروک و درمان سلولیت اشاره کرد. همچنین روغن نارگیل برای لاغری مفید است. کسانی که پوست خشکی دارند می‌توانند از روغن نارگیل استفاده کنند. موجب انعطاف،شادابی و خوش رنگی پوست شده، همچنین باعث حجم آوردن بدن در افراد لاغر می شود. کلیه و کمر را نیز گرم می‌کند. عضلات کمر و نیز احشای داخل شکم و لگن (روده ها، کلیه ها، تخمدان و رحم )، بسیار مستعد سردی هستند و برخی کمر دردها و دل دردها نیز به همین دلیل است. مالیدن روغن نارگیل به ناحیه و سپس بستن با شال برای رفع دردهای محل، بسیار مفید است.

  

 

 استفاده درست از ابزارهای حرارتی مو

امکان ندارد که در طول هفته چندباری از ابزارهای حرارتی مو مثل سشوار و اتوی مو استفاده نکنیم. این ابزار برای حالت دادن به موها خیلی خوب هستند و کار شینیون و حالت دادن به موها را راحت می‌کنند، اما اگر استفاده درستشان را یاد نگیرید حتما به موهای خود آسیب میزنید. چند نکته همیشه درباره استفاده از این ابزار را به یاد داشته باشید تا موهایتان سالم و زیبا بمانند و دچار ریزش و خشکی نشوند:

  • سشوار را خیلی به موها نزدیک نکنید. 15 تا 20 سانتی‌متر فاصله خوبیست.
  • بیش‌تر از 3 بار در هفته از ابزار حرارتی استفاده نکنید.
  • پیش از استفاده آن از محصولات محافظ مو استفاده کنید.
  • حرارت اتو و سشوار را خیلی زیاد نکنید چون رطوبت مو را می‌گیرد.
  • مدت زمان زیادی به یک بخش از موها حرارت ندهید.
  • استفاده از آب خنک برای شستن موها

 استفاده از ماسک‌ مو

ماسک مو یکی از روش‌های تایید شده برای تقویت موها، درمان ریزش مو و سرعت دادن به رشد موهاست. با استفاده از ماسک موهای طبیعی و خانگی حتی خشکی و کم پشتی موهایتان را نیز درمان کنید. برخی از ماسک‌ها تنها یک ماده هستند و اصلا نیازی ندارید آن را با ماده دیگری ترکیب کنید.

ماسک مو کامان

ماسک های مو کامان در دو نوع ماسک مو با آبکشی و ماسک مو بدون آبکشی ارائه می شوند. ماسک های مو کامان حاوی مواد مغذی و ویتامین های موثر برای موها هستند که می توانند برای تقویت موها بسیار موثر باشند.

 - نحوه استفاده از ماسک مو با آبکشی به این شکل است که پس از شستشوی موها با شامپو مقداری از ماسک مو را روی موهای خود قرار داده و بسته به دستور استفاده محصول ، بین 3 الی 5 دقیقه روی موهای شما می ماند. انواع ماسک های مو آبکشی با خواص مختلف موجود هستند و محصولات مو کامان دارای خاصیت پاکسازی ، تقویت ریشه موها و نرم کنندگی موها می باشند.

- ماسک مو بدون آبکشی برای استفاده پس از حمام می باشند و زمانیکه موهای شما رطوبت دارند از این ماسک مو استفاده می کنید و سبب نرم شدن و تقویت موها و … می شوند.


ماسک مو شون

ماسک مو شون آووکادو با فرمولاسیون قوی خود ساقه و ریشه مو را تغذیه کرده و آبرسانی لازم به آن را انجام می‌دهد. آووکادو با داشتن ویتامین‌های گروه B و E سلامت را به موی شما بازگردانده و آن را درخشان می‌کند.

ماسک مو جینسینگ و کراتین قوی‌ترین ماسک موی شون است. این ماسک با استفاده از ویژگی‌های گیاه جینسینگ و پروتئین کراتین، موهای بسیار آسیب دیده و رنگ شده را تغذیه و ترمیم می‌کند و سلامتی و درخشش را به آن باز می‌گرداند.

بهترین طریقه استفاده ماسک های مو شون، استفاده از آن پس از شستشوی سر است. ماسک گیاهی شون را 1 تا 2 دقیقه روی ساقه مو قرار داده و سپس آبکشی کنید.

ماسک مو فولیکا

ماسک مو فولیکا مخصوص موهای شکننده و وزدار بدون نیاز به آبکشی برای بعد از حمام طراحی شده است که استفاده از آن وز و زبری موها را از بین می برد، موها را نرم و لطیف می سازد. این ماسک مو حالت الکترواستاتیک موها کاهش می دهد. گره های موها را به راحتی از هم باز می کند و به شانه پذیری موها کمک بسزایی می نماید.

ماسک مو فولیکا مخصوص موهای خشک و آسیب دیده این محصول با آبرسانی که موها را می کند باعث تقویت و ترمیم ساقه مو می شود. این ماسک مو از ایجاد موخوره در مو جلوگیری می کند و به موها حالتی لطیف و نرم می دهد.

ماسک موهای رنگ شده فولیکا با تقویت ساختمان مو و ترمیم موهای آسیب دیده از رنگ و یا اکسیدان موجب جلوگیری از موخوره و باعث حفظ رطوبت، لطافت، حالت پذیری، درخشندگی و براقیت موها می گردد.

خرید ماسک مو از فروشگاه مهرایرانیان

شماره پشتیبانی: 91009696-023               شماره موبایل پشتیبانی: 09981989696

مهر ایرانیان. کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.

طراحی و پیاده سازی : گروه نرم افزاری دیما

Template Design:Dima Group
سبد خرید
0 کالا در سبد شما موجود است.
جمع کل: 0 ریال
x

ورود به بخش کاربری

فراموشی رمز
ثبت نام در سایت
x
x

لیست علاقه مندی ها

علاقه مندی (0 Products)
x
لیست سفارشات من

لطفا ابتدا وارد سایت شوید!